Igneous schreef:FiniteIncantatem schreef:Igneous schreef:
werk je ook in photoshop?
ja als ik met binary schets worden de lijnen dus veeel te dik met de vp base omdat ie zo weinig pixels heeft, zo vervelend ):
nja nu een jurkje maar ik ben niet snel tevreden hahah ben echt te perfectionistisch rip
Ik werk in photoshop, mijn lijnen zijn meestal op 5-10 minuten wel gefixt haha (de rest niet, I wish). So maybe heb je iets aan mijn techniek hahaha.
Ik schets eerst gewoon uit de losse pols met een gewone kwast op grootte 1 in zwart. Dan verlaag ik de dichtheid (idk) van de layer naar een lager %. Dan neem ik binary op 1 pixel en tekeb pixel per pixel op een nieuwe layer over de schets zegmaar. En als ik evenwijdig werk, dan teken ik gewoon 1 helft met binary en kopieer hem naar de andere kant haha.
oeh oke, yesss hier heb ik zeker wat aan
deze manier klinkt idd beter, al blijven die binary lijnen altijd ff een moeilijk dingetje ugh ):
ik heb ook weleens in van die design filmpjes gezien dat ze dan zeg maar met een tool doen (zoals pen tool maar dan in sai ofzo, idk) dat je gewoon nette flowy lijnen krijgt, maar ik kan echt niet met de pen tool werken, alleen maar free form maar nja dat vind ik nog wel echt lastig cri
ik ga t ff op deze nieuwe manier proberen, thanks u two ^^ @Aether @FiniteIncantatem
Voor haar werk ik trouwens wél hetzelfde als jou, haha. Omdat dat geen omlijning heeft en meer smooth is zegmaar. Daar teken ik dus gewoon een vlek (zonder binary) en begin dan met shaden. Maar uit jezelf een vorm met een binary maken is echt vreeeselijk lastig vind ik.