RocksterWouter schreef:
ik heb nu even geen moment vrij om researches door te bladeren maar er staat me iets van bij dat “hogeropgeleiden” minder verkeersovertredingen maken en ook minder vaak geld terug vragen van verzekeringen mbt schade etc.
dus dan zou het niet echt uitmaken. Als de minder rijke groep meer boetes krijgt dat dan de rijkere groep, heeft het niet zoveel zin. Daarbij denk ik dat de armere klasse juist minder boetes oploopt als je het hoger en hoger maakt.
Belle schreef:
Ik ben eigenlijk benieuwd naar verschillen in rijgedrag tussen sociaaleconomische groepen. Stel het zijn vooral mensen in lagere inkomensgroepen die roekeloos rijden, dan werkt een relatief lagere boete voor hen juist averechts denk ik
Dit is de reactie die ik zocht.Ik ben eigenlijk benieuwd naar verschillen in rijgedrag tussen sociaaleconomische groepen. Stel het zijn vooral mensen in lagere inkomensgroepen die roekeloos rijden, dan werkt een relatief lagere boete voor hen juist averechts denk ik
ik heb nu even geen moment vrij om researches door te bladeren maar er staat me iets van bij dat “hogeropgeleiden” minder verkeersovertredingen maken en ook minder vaak geld terug vragen van verzekeringen mbt schade etc.
dus dan zou het niet echt uitmaken. Als de minder rijke groep meer boetes krijgt dat dan de rijkere groep, heeft het niet zoveel zin. Daarbij denk ik dat de armere klasse juist minder boetes oploopt als je het hoger en hoger maakt.