Tim schreef:
@Amarynthia @Aoba @BlueDream @charluweke
@Chubbles @Daijen @despoina @Esbae
@Evoque @Kynee @Mariannammc @Nolite
@Phobias @PurpleViolet @sofialouisa @Yvie
Ik doe even een update via het topic, want hierbij heb ik jullie mening nodig.
Als eerste wil ik zeggen dat nog twee mensen moeten reageren op hun mail, zodat iedereen op de hoogte is hoe de duo's werken, zodat daarna de duo's kunnen worden gemaakt. Ik maak de duo's en heb er al een systeem voor, maar dat komt later.
Voor nu heb ik een vraagje aan jullie, omdat ik net een potentieel extra spelelement heb bedacht. Ik noem de twist: Ronde 0. Ik zal hieronder uitleggen wat het betekent, als je het hebt gelezen, kun je je mening hierover geven en/of stemmen op de poll.
Ronde 0 Twist
Donderdag begint het spel en is iedereen ingedeeld in duo's. Terwijl jullie inzetten voor ronde 1, speelt als het ware ronde 0 zich af. Sommige van jullie kennen hem als de opdracht van 'wie is de mol', die elk seizoen wel wordt gespeeld.
Een x aantal bakjes staan op volgorde en de kandidaten lopen langs de bakjes. Je opent het eerste bakje, kijkt wat er in zit en beslist. Als je de inhoud pakt, dan is voor jou ronde 0 over en krijg je de inhoud van het bakje in jouw voorraad. Besluit je om door te lopen, dan open je het volgende bakje en besluit dan weer of je de inhoud neemt of doorloopt. Je mag niet terug en op een gegeven moment kom je een bakje tegen waar het einde spel is. Als je de route tot het einde loopt, of simpelweg ronde 0 niet speelt, krijgt je niets.
De inhoud van het bakje kan zijn; stemmen, munten of 1 van 3 nieuwe troeven die nog nooit eerder in het spel zijn gekomen. Als de twist in het spel komt zullen de 3 troeven uitgelegd worden voordat het spelt begint.
De troeven kun je echter alleen in de duofase gebruiken (ronde 1 t/m 3) en komt daarna te vervallen. De troeven zijn wel individueel bezig. De munten en stemmen kun je pas vanaf de individuele fase gebruiken (ronde 4 t/m 9) en komt te vervallen als de finale begint.
De keuze
Het spel houden zoals het is.
of
De ronde 0 twist introduceren.
Extra
Voor de mensen die het leuk vinden, kun je hier lezen waarom ik heb gekozen om deze twist voor de stellen:
6 mensen zullen in de eerste 3 rondes afvallen. Dat hebben we nog nooit gehad en dat is best veel. Om voor die mensen toch nog het spel wat groter te maken, is het misschien leuk om deze twist te introduceren, omdat er meer is om mee te spelen. Je kunt je troeven bijvoorbeeld op een slinkse manier inzetten of je kunt zelfs dreigen/bluffen met een troef. Verder is het ook misschien grappig dat je een beslissing kan maken die pas na ronde 3 vrijkomt, om te kijken wie zeker is dat ze samensmelting halen. De twist maakt het spel nog meer strategisch, waardoor de eerste 3 duo-eliminaties nog minder persoonlijk kunnen worden opgevat.