Shinkirou schreef:Demi schreef:
Middelnederlands, vreeeeeeeselijk
Maar ik weet niet wat het niveau van de anderstaligen is, maar iets dat misschien ook niet echt motiverend is (maar imo wel belangrijk!), is werkwoordspelling denk ik? Ik denk dat dat vooral niet echt motiverend is omdat mensen die er niet goed in zijn vaak het excuus gebruiken dat mensen het toch wel begrijpen, of er nou een -d, -t of -dt staat. Maaaar het is wel heel belangrijk natuurlijk.
Dat is echt een heel goeie!
Zinsontleding vind ik persoonlijk ook echt een strong contender voor 'minst motiverend onderwerp voor een les NL ooit', maar dit wordt niet echt gegeven aan anderstaligen. Die lessen zijn sowieso al erg contextgebonden. Maar werkwoordsspelling is voor hen (en voor iedereen die NL leert haha) écht een goeie. Dat komt zowat elke les aan bod. Thanks!
Alstu!! Ik denk dat als je ook goede ezelsbruggetjes gebruikt, je het vooral voor anderstaligen een stuk makkelijker kunt maken!