Nuts schreef:Vulpes schreef:
Dat dus, ben het ook eens met wat je eerder zij mbt modellen met ondergewicht die al jaren op de voorpagina staan. Ben het ook eens met dat er gezegd wordt dat er elke keer in "extremen" geplaatst moet worden terwijl er toch echt een hele grote hoeveelheid vrouwen binnen de 36-44 ligt en je alleen maar 32 of minder of 44 en meer ziet. Heb in al mijn 22 jaar op deze verdraaide bol nog nooit een model of persoon gezien met een lichaamsfiguur zoals dat wat ik heb.
Ja, dat vind ik ook. In de media wordt er nog te vaak bewust een nadruk gelegd op de uitersten van een spectrum. Wat mij betreft komt dat voort uit een soort verlangen naar interesse en respons; wij praten hier nu immers alleen over, omdat Cosmopolitan een tekst bij een foto plaatste die in de beleefwereld van vele van ons niet bij elkaar passen. Dat weten zij ook, dus dat deze cover kritiek krijgt, is voor hen vast ook geen verrassing. Of die kritiek terecht is, laat ik even in het midden.
Ik ben wel van mening dat er nog meer lichamen op de covers van magazines mogen staan. Ik denk dat we de lijn tussen dik en dun moeten vervagen, zodat iedereen zich in de toekomst kan identificeren met modellen op magazinecovers. Daarbij denk ik ook dat we ons niet zo moeten vastklampen aan een nummer op de weegschaal dat wij in een magazine toch niet kunnen lezen. Zolang de persoon op de cover zich goed voelt en gezond is, hoor je mij niet klagen.
Daarmee wil ik niet zeggen dat ik het goed vind dat obesitas wordt gepromoot, maar je kunt naar mijn idee een magazine en een model daar niet van beschuldigen
op basis van één zin en één foto. Om dat te doen, hebben we toch ietwat meer informatie nodig. Feit blijft wel dat niemand van hen ons die informatie verschuldigd is. Ik zou persoonlijk mijn gewicht en levensstijl namelijk ook niet aan de grote klok hangen.
billboards, reclames, advertenties, zijn allemaal voorbeelden van iets promoten met 1 foto en 1 zin. Om het idee dat overwicht gezond is te promoten heb je niet meer dan dit nodig. om te oordelen of ze daadwerkelijk gezond is natuurlijk wel, maar daar gaat het eigenlijk ook helemaal niet om, en gaat niemand ook iets aan natuurlijk.
Maar stel dat je een rokende vrouw op de cover zet met de tekst "this is healthy!" zou ook niet oké zijn toch? is natuurlijk niet helemaal hetzelfde, maar het gaat om dat een foto + tekst gewoon een mentale associatie maakt.