Leafings schreef:
Dit is een commercial voor een collectie Bratzpoppen uit 2004, genaamd 'Secret Date':
Het idee achter de collectie was dat iedere Bratzpop werd verpakt met de jongen waarmee ze op date ging, waarbij de jongen niet zichtbaar is vanuit de verpakking:

Je wist dus pas welke jongenspop je kreeg op het moment dat je de verpakking opendeed, een beetje zoals de blind boxes die nu heel populair zijn.
Er kwam echter heel wat kritiek op de commercial, vooral van ouders. Velen vonden dat het jonge meisjes aanzette om 'stiekem' op date te gaan zonder medeweten van hun ouders. Vooral in tijden dat internet en online chatten voor iedereen toegankelijk werden, waren ouders duidelijk ongerust dat jonge kinderen met mensen die ze totaal niet kenden zouden afspreken.
MGA Entertainment, het bedrijf dat de Bratzpoppen maakt, liet daarop weten dat de 'secret' in 'Secret Date' duidde op het feit dat het meisje niet wist met welke van de jongens uit haar vriendengroepje ze op date zou gaan. Deze date werd georganiseerd door de vriendinnen van het meisje. Ze kende de jongens dus al op voorhand, maar wist enkel niet wie het zou worden.
Om nog meer controverse te vermijden besloot MGA in ieder geval om de naam van de collectie te veranderen naar 'Blind Date'.
Bratzpoppen hebben altijd al veel kritiek gekregen van ouders. Ze zouden te sexy gekleed zijn omdat ze veel make-up op hebben, en hoge hakken en korte rokjes dragen.
Wat vinden jullie van deze commercial? Begrijpen jullie het standpunt van de ouders of vinden jullie het eerder belachelijk dat Bratzpoppen als 'te sexy' worden gezien? En mochten jullie vroeger met Bratzpoppen spelen of niet, of kon het jullie ouders totaal niet schelen hoe een pop eruitzag?
Ik ben heel benieuwd naar jullie mening!
Dit is een commercial voor een collectie Bratzpoppen uit 2004, genaamd 'Secret Date':
Het idee achter de collectie was dat iedere Bratzpop werd verpakt met de jongen waarmee ze op date ging, waarbij de jongen niet zichtbaar is vanuit de verpakking:

Je wist dus pas welke jongenspop je kreeg op het moment dat je de verpakking opendeed, een beetje zoals de blind boxes die nu heel populair zijn.
Er kwam echter heel wat kritiek op de commercial, vooral van ouders. Velen vonden dat het jonge meisjes aanzette om 'stiekem' op date te gaan zonder medeweten van hun ouders. Vooral in tijden dat internet en online chatten voor iedereen toegankelijk werden, waren ouders duidelijk ongerust dat jonge kinderen met mensen die ze totaal niet kenden zouden afspreken.
MGA Entertainment, het bedrijf dat de Bratzpoppen maakt, liet daarop weten dat de 'secret' in 'Secret Date' duidde op het feit dat het meisje niet wist met welke van de jongens uit haar vriendengroepje ze op date zou gaan. Deze date werd georganiseerd door de vriendinnen van het meisje. Ze kende de jongens dus al op voorhand, maar wist enkel niet wie het zou worden.
Om nog meer controverse te vermijden besloot MGA in ieder geval om de naam van de collectie te veranderen naar 'Blind Date'.
Bratzpoppen hebben altijd al veel kritiek gekregen van ouders. Ze zouden te sexy gekleed zijn omdat ze veel make-up op hebben, en hoge hakken en korte rokjes dragen.
Wat vinden jullie van deze commercial? Begrijpen jullie het standpunt van de ouders of vinden jullie het eerder belachelijk dat Bratzpoppen als 'te sexy' worden gezien? En mochten jullie vroeger met Bratzpoppen spelen of niet, of kon het jullie ouders totaal niet schelen hoe een pop eruitzag?
Ik ben heel benieuwd naar jullie mening!



0
0
0
0
Om mee te kunnen praten op het forum dien je ingelogd te zijn.Nog geen account? 


17
Bratzpoppen richtten zich heel erg op wat toen trendy en in de mode was, vandaar!
Bratzpoppen richtten zich heel erg op wat toen trendy en in de mode was, vandaar!
maar ik heb er nooit mee gespeeld als kind. Ik heb de eerste collecties van Bratz nooit in de speelgoedwinkel gezien, ik herinner me wel de nieuwe versies uit 2010 en die vond ik als kind echt niet leuk, ik hield meer van Moxie Girlz.