Tomyris schreef:Nunchi schreef:Tomyris schreef:
Ik vind dit altijd heel subjectief, hoe je het zelf wilt hebben enzo. Al zou ik zelf inderdaad een class "slang" maken en een class "speelveld".
Maar zoals ik al zei is dat persoonlijk, als het werkt werkt het toch..
Tenzij het expliciet een opdracht was over classes.
Ik heb die twee classes ook. In de class slang wordt de slang gemaakt (+ het lichaam dus), er zijn x en y coördinaten, start richting en een void Beweging zodat ik kan zeggen dat wanneer de beweging bv naar rechts is, de x 1 naar rechts gaat zegmaar
In het form heb ik vervolgens aangegeven op welke button press hij moet reageren, zodat je met WASD de slang kan besturen, en daarbij zei hij dat het fout was
Hmmm mja, ik kan wel inzien waarom dat in de class zou "moeten".
Maar om je op die ene fout af te rekenen terwijl je dus wel twee goede classes hebt...
Dan laat je toch wel zien dat je snapt waar ze voor zijn.
Wat ik iig aanhoudt als regel is dat alles wat eigenschappen zijn van een element in een class in die class aanwezig moet zijn. Dus die button press zou dan in de class moeten omdat dat een eigenschap moet zijn van elke slang die je maakt
Nja hetgeen waardoor ik het zo lastig vond, is omdat ik tegen het form moet zeggen bij welke knop er wat moet gebeuren en ik weet oprecht niet hoe ik dat geheel in een class moet zetten. Nu moet ik dus opnieuw gaan uitzoeken hoe ik dat geheel in de snake class kan zetten