Philanthropique schreef:
Ik moet voor school iets verzinnen ( heeft weer totaal niets met mijn opleiding te maken maar goed) voor een groep waar ik ooit begeleider was, en dat is op het speelplein.Het gaat over een groep van 12 kinderen tussen 9-12 jaar, ze zijn allemaal heel luid en schaamteloos, sociaal,... niemand is echt verlegen of teruggetrokken. Maar waar het over gaat is dat iedereen daar zijn eigen zinnetje wilt, iedereen wilt de beslissende persoon zijn. Als ze een idee hebben gaan ze er kei hard voor en gaan ze niet gauw aan een ander zijn idee toegeven. Opzich een goede eigenschap, maar iedereen is zo dus dan kom je nergens. Als we bijvoorbeeld vragen waar ze naar op uitstap willen en iemand zegt de dierentuin ( wat opzich een goed idee is) is het niet zo dat iedereen zegt “ooh Jaa de dierentuin inderdaad super leuk dat wil ik ook!” Ze hebben allemaal hun eigen idee en zetten door omdat ze willen dat hun idee ‘waarheid’ wordt ookal is het idee van iemand anders ook leuk. Ik moet dus iets verzinnen ( ik moet het niet echt doen, gewoon beschrijven.) om aan te tonen dat het niet altijd nodig is om zo hard door te zetten voor je eigen mening en dat je ook best eens kan toegeven aan een ander, dat dit geen probleem is. Dus zegmaar dat ze dingen ook aan iemand anders kunnen overlaten en niet altijd alles zelf in handen willen hebben, dat ze vertrouwen kunnen hebben dat anderen ook goede ideeën hebben, snappen jullie het? Het mag een spel, activiteit, boodschap,.. zijn. Alleen ben ik echt niet creatief en ja effe iets bedenken omdat duidelijk te maken aan die kids vind ik echt moeilijk.. heeft iemand een ideetje waar ik op verder kan?