SeventhHeaven schreef:Whysoserious schreef:
Ik heb net met succes een sollicitatie voor een onderwijsmaster gehad dus kan je denk ik wel helpen:
Bedenk wat voor docent je bent, of je meer didactiek of pedagogisch te werk gaat, welke waarden en normen je uitdraagt, denk aan hoe je orde houdt (zou je je bv houden aan een escalatieladder), hoe je een relatie opbouwt met leerlingen, hoe je een les opbouwt, wat voor actieve werkvormen je zou gebruiken etc.
Oh en ze vinden het vast heerlijk als je wat jargon gebruikt zoals 'differentiatie' 'onderwijsleergesprek' 'instructiemodel'
kijk anders ff in je boeken hiervoor
Probleem is dat ik dat allemaal nog niet echt ken... Heb alleen de pre-master gevolgd en daarin kwam dit amper aan bod, kreeg vooral vakken als literatuurgeschiedenis en cultuuruitingen. Het voelt echt alsof m'n opleiding me bij zo'n stage voor de leeuwen wil gooien.
Boeken voor volgend jaar heb ik nog niet binnen.
Maar zal eens googelen naar didactisch/pedagogisch lesgeven en de escalatieladder en dat soort dingen opzoeken, thanks!
Maar heb je geen didactiek boeken vanuit je studie? Bv Handboek voor leraren? Die kan je volgens mij ook wel online deels vinden