Hier komen de laatste 3 forum topics
te staan waarop je hebt gereageerd.
+ Plaats shout
Anoniem
Win Rye set!
0 | 0 | 0 | 0
0%
Om mee te kunnen praten op het forum dien je ingelogd te zijn.Nog geen account? Klik hier om een gratis account aan te maken.

> Sluiten
Helper
16 van de 24 sterren behaald

Forum

Algemeen < Algemeen
Beantwoord deze vragen en krijg PD
Anoniem
Queen of Queens



Mijn brein wilt even niet meewerken, dus ik doe even beroep op jullie haha. Goede antwoorden krijgen PD.

1. De lijn (busdienst in België) staat via verschillende kanalen (social media, telefoon, email,...) in contact met hun reizigers.  Welke voor- en nadelen zijn hieraan verbonden?

2. Vind jij dat De lijninfo (dus social media kanalen/telefoon) 24u/24u bereikbaar moet zijn voor zijn reizigers?
Anoniem
Wereldberoemd



1. Het kan vervelend zijn om steeds mails te krijgen van De Lijn (zelf krijg ik soms mails van NMBS waar ik niets mee ben) & als reclame op sociale media kan het ook vervelend overkomen of soms niet relevant

Daarnaast zijn zo een mails wel voordelig om op de hoogte te zijn van eventuele acties zoals bepaalde abonnementen waarmee je doorheen heel Vlaanderen kan reizen


2. Het lijkt mij vrij moeilijk om 24u lang bereikbaar te zijn, want vgm zijn er ook geen bussen beschikbaar 's nacht (enkel tijdens evenementen zoals Nieuwjaar)
Ik vind dat hun site duidelijk genoeg zou moeten zijn voor informatie, maar ze wel bereikbaar zijn tussen bepaalde uren, en vooral op belangrijke uren zoals schooluren enzo
Gray
Wereldberoemd



1. voordelen > er zijn genoeg opties om van te kiezen om in contact te komen met de lijn
   nadelen > op sociaal media kunnen ook openbaar dingen worden geplaatst en dit kan ook door anderen gelezen worden. dit kan misschien negatief zijn als iemand een klacht heeft of vervelende opmerkingen maakt.

2. nee, alleen als er dienst is 
Anoniem
Queen of Queens



Ik lees ze zometeen na en stuur dan de PD op!

Nog meer antwoorden zijn welkom :)
Anoniem
Princess of Pop



1. De lijn (busdienst in België) staat via verschillende kanalen (social media, telefoon, email,...) in contact met hun reizigers.  Welke voor- en nadelen zijn hieraan verbonden?

Voordelen: Mensen vinden het fijn dat ze in contact kunnen komen met een bedrijf op de manier die ze zelf het fijnste vinden (in plaats van dat ze je forceren om te bellen bijvoorbeeld)
Nadelen: Je hebt mensen nodig die service bieden/dingen plaatsen voor alle kanalen, om dat goed te onderhouden heb je best wel wat mensen nodig die ook verstand hebben van die specifieke kanalen (wat meer training betekent)

2. Vind jij dat De lijn 24u/24u bereikbaar moet zijn voor zijn reizigers?
Ik denk dat dat niet haalbaar is in de meeste delen van Nederland. Misschien alleen in het weekend, maar zeker niet doordeweeks. Hier zitten vaak de laatste bussen rond half 12 al helemaal leeg als ze hun ronde doen.
Anoniem
Queen of Queens



Nog?
Anoniem
Queen of Queens



Hh
Adlisious
Wereldberoemd



1. Een grootvoordeel hiervan is dat veel jongeren op social media te vinden zijn. Zij kunnen dus makkelijker in contact komen met de maatschappij zelf. Maar, daarmee kun je nu de tijd de ouderen nog niet goed benaderen. Veel ouderen die per bus reizen, beschikken vaak niet over social media of een smartphone. Zij zullen dus vaker langer moeten wachten als ze in contact wensen te komen met de maatschappij wegens de wachtrijen of gebrek aan middelen. Het kan verbindend werken tussen jong en oud, doordat jongeren informatie kunnen delen. Maar ook dat is afhankelijk van de persoon zelf en helaas nog niet vanzelf sprekend. Mocht er dus een storing zijn en de jongeren weten dit, maar een oudere dame die op hetzelfde moment bij de halte staat te wachten weet nog nergens van dan wekt dat wantrouwen op. Wat dan een oplossing zou zijn, is een popup voor de social media gebruikers om het iedereen bij de halte dit te laten weten. Zo wordt de oudere dame niet gedwongen tot social media gebruik, werkt het verbindend en wekt het geen wantrouwen in zowel mens als maatschappij op.

2. De lijn 24/7 uur beschikbaar stellen dat zou een taak zijn die te groot is. Wat misschien wel zou kunnen is bijvoorbeeld bussen in zetten in de nacht; denk aan om het ander half uur of 2 uur in het weekend. Zodat reizigers die wensen te reizen in de nacht, zichzelf toch veilig weten te verplaatsen en chauffeurs een mooie nacht vergoeding kunnen verdienen. Een vermelding op alle kanalen dat contact tussen bepaalde uren niet mogelijk is, zou een uitkomst zijn. En voor veel gestelde vragen een bot instellen.
Adlisious
Wereldberoemd



Adlisious schreef:
1. Een grootvoordeel hiervan is dat veel jongeren op social media te vinden zijn. Zij kunnen dus makkelijker in contact komen met de maatschappij zelf. Maar, daarmee kun je nu de tijd de ouderen nog niet goed benaderen. Veel ouderen die per bus reizen, beschikken vaak niet over social media of een smartphone. Zij zullen dus vaker langer moeten wachten als ze in contact wensen te komen met de maatschappij wegens de wachtrijen of gebrek aan middelen. Het kan verbindend werken tussen jong en oud, doordat jongeren informatie kunnen delen. Maar ook dat is afhankelijk van de persoon zelf en helaas nog niet vanzelf sprekend. Mocht er dus een storing zijn en de jongeren weten dit, maar een oudere dame die op hetzelfde moment bij de halte staat te wachten weet nog nergens van dan wekt dat wantrouwen op. Wat dan een oplossing zou zijn, is een popup voor de social media gebruikers om het iedereen bij de halte dit te laten weten. Zo wordt de oudere dame niet gedwongen tot social media gebruik, werkt het verbindend en wekt het geen wantrouwen in zowel mens als maatschappij op.

2. De lijn 24/7 uur beschikbaar stellen dat zou een taak zijn die te groot is. Wat misschien wel zou kunnen is bijvoorbeeld bussen in zetten in de nacht; denk aan om het ander half uur of 2 uur in het weekend. Zodat reizigers die wensen te reizen in de nacht, zichzelf toch veilig weten te verplaatsen en chauffeurs een mooie nacht vergoeding kunnen verdienen. Een vermelding op alle kanalen dat contact tussen bepaalde uren niet mogelijk is, zou een uitkomst zijn. En voor veel gestelde vragen een bot instellen.
beetje rommelig hopelijk kun je er iets mee
Anoniem
Queen of Queens



Sorry!! had vraag 2 verkeerd gesteld. Het gaat over de lijnINFO
Anoniem
Queen of Queens



hh
TheMedicine
Landelijke ster



1. De lijn (busdienst in België) staat via verschillende kanalen (social media, telefoon, email,...) in contact met hun reizigers.  Welke voor- en nadelen zijn hieraan verbonden?

Voordelen:
Een groot voordeel van digitaal werken is het aantal mensen dat je kan bereiken. Zo niet alleen lokale mensen, maar bijvoorbeeld ook reizigers die niet in België wonen. Zo kan iemand die bijvoorbeeld uit Nederland komt en voor een vakantie naar België wilt zich voorbereiden op haar reis.
Ook kan je het zo altijd vinden. Je kan meldingen krijgen en dus bijvoorbeeld ook zien of je bus later is. Een informatiepaal is handig, maar als jij aan de andere kant van het station staat is het handiger om alle informatie in je telefoon te hebben. 
Als je moeite hebt met naar iemand toe stappen, kan het makkelijker zijn om dit digitaal te doen. Zo kan je de antwoorden krijgen die je wilt, zonder dat je face-to-face met iemand staat.

Nadelen:
Stel dat je telefoon uit is gevallen of je hebt geen internet meer, dan kan je vaak niet meer bij de informatie die je nodig hebt. Dat betekent dat je dan moet rondspeuren naar een chauffeur of medewerker.
Ondanks dat digitalisering voor vooral jongeren heel handig is, zijn er ook veel ouderen die geen tot weinig digitale middelen zoals telefoons gebruiken. Dit omdat ze er geen kennis of behoefte aan hebben. 
Een database kan nou eenmaal problemen hebben. Zo kan er bijvoorbeeld verkeerde informatie aangegeven worden en wacht je misschien op de verkeerde plek op je bus.

2. Vind jij dat De lijninfo (dus social media kanalen/telefoon) 24u/24u bereikbaar moet zijn voor zijn reizigers?
Net zoals 9292 in Nederland denk ik van wel. Voor mensen die het fijn vinden om een dag van tevoren goed haar reis in te plannen is het handig als je hier elke dag bij kan, de hele dag door. Vaak rijden er tussen 12 tot 6 weinig tot geen bussen meer. De informatie over waar de bussen gaan is vaak al bekend en elke dag bijna hetzelfde, dus aanpassingen maken kan altijd.
Plaats een reactie
Reageer
Om nieuwe berichten te laden: ingeschakeld