Melaniex schreef:
*kickboksen
Angel schreef:
Kickboxen:
Bij Kickboxen mag je zowel je handen als je voeten gebruiken. Kickboxen doe je in een soort ring. Kickboxen is niet zoals gewoon boxen. Bij kickboxen mag je dus je handen EN voeten gebruiken en het is ook niet de bedoeling om iemand neer te slagen tot hij/zij echt veel pijn heeft, wat bij boxen wel kan gebeuren. Nou ja, het gebeurt bij kickboxen ook wel eens, maar niet echt bij onze bond. Je hebt dus verschillende wedstrijdvormen. Deze haal ik even van Wikipedia, ik ken ze niet vanbuiten.
Woord
Woord is net zoals acteren. In de lagere graad gaat het meestal om articulatie etc. In de middelbare graad ga je meer doen aan toneel. Dus drama. In woord doe je veel aan toneeltjes. Erg leuk. Dialogen en monologen doen we dus veel. Tegen het examen moet je ook zeker een dialoog (dat is met 2 of meer) en een monoloog (dat is alleen, dus gewoon een tekstje dat je moet vertellen) doen. Daarbij doe je dan ook nog iets dat je leerkracht dan opgeeft. Dat kan verschillend zijn. Sommigen denken dat je bij woord veel van buiten moet leren. Ja, dat is ook zo, maar het is heus niet zo moeilijk. De teksten zijn erg makkelijk en na een paar keer oefenen kan je het wel. Je moet wel letten op je articulatie en hoe je het speelt.
Waarom ik het leuk vind: Ik vind het leuk omdat ik graag acteer. Ik vind het heel erg leuk om toneel te spelen. Meestal is het ook erg gezellig in de les.
Kickboxen:
Bij Kickboxen mag je zowel je handen als je voeten gebruiken. Kickboxen doe je in een soort ring. Kickboxen is niet zoals gewoon boxen. Bij kickboxen mag je dus je handen EN voeten gebruiken en het is ook niet de bedoeling om iemand neer te slagen tot hij/zij echt veel pijn heeft, wat bij boxen wel kan gebeuren. Nou ja, het gebeurt bij kickboxen ook wel eens, maar niet echt bij onze bond. Je hebt dus verschillende wedstrijdvormen. Deze haal ik even van Wikipedia, ik ken ze niet vanbuiten.
- Het semi-contact (pointsfighting): Het is de bedoeling te scoren door trap- en stoottechnieken. Een trap op het hoofd is twee punten waard, een gesprongen trap naar het hoofd drie punten, een trap naar het lichaam een punt en een gesprongen trap naar het lichaam twee punten. Elke stoot is een punt waard. Telkens als er een punt behaald wordt, wordt de wedstrijd stilgelegd.
- Het light-contact (continuous): Er worden punten behaald door middel van trappen en stoten en continu doorvechten tot de vooropgestelde tijd en het aantal rondes voorbij is. De wedstrijd wordt slechts af en toe stilgelegd wanneer er een foute techniek gebeurt (waarschuwing of minpunt) gegeven wordt. De winnaar is diegene met het meeste aantal punten aan het einde van het gevecht, of wanneer er een knock-out plaatsvindt.
- Het full-contact: Bijna hetzelfde als light-contact, enkel gaat het er hier meestal iets harder aan toe. Knock-outs zijn meer frequent.
- Forms/kata's: Alleen een oefening die beoordeeld wordt door een jury. Degene met de meeste punten wint.
Woord
Woord is net zoals acteren. In de lagere graad gaat het meestal om articulatie etc. In de middelbare graad ga je meer doen aan toneel. Dus drama. In woord doe je veel aan toneeltjes. Erg leuk. Dialogen en monologen doen we dus veel. Tegen het examen moet je ook zeker een dialoog (dat is met 2 of meer) en een monoloog (dat is alleen, dus gewoon een tekstje dat je moet vertellen) doen. Daarbij doe je dan ook nog iets dat je leerkracht dan opgeeft. Dat kan verschillend zijn. Sommigen denken dat je bij woord veel van buiten moet leren. Ja, dat is ook zo, maar het is heus niet zo moeilijk. De teksten zijn erg makkelijk en na een paar keer oefenen kan je het wel. Je moet wel letten op je articulatie en hoe je het speelt.
Waarom ik het leuk vind: Ik vind het leuk omdat ik graag acteer. Ik vind het heel erg leuk om toneel te spelen. Meestal is het ook erg gezellig in de les.
*kickboksen


0
0
0
0
0
Om mee te kunnen praten op het forum dien je ingelogd te zijn.Nog geen account? 


11


