ladybambi schreef:
Terwijl Milan daar zo zat, keek hij naar de andere leerlingen. Bij sommige was het logisch wat voor krachten ze bezaten, maar bij anderen twijfelde hij wel even. Hij vroeg zich af, wie welke ouders had. Bij Feliné en hemzelf was het best logisch, maar anderen hadden krachten die hij zo snel niet kon plaatsen. Misschien net als Kayla vervloekt? De les was echter nog niet begonnen en niet iedereen had zijn gave in het lokaal al gebruikt. In zijn ooghoek zag hij hoe Kayla het lokaal binnen kwam en naast Feliné ging zitten. Eigenlijk vond hij het best jammer. Hij wilde even met haar spreken over wat er net was gebeurt. Wat maakte het ook uit wie haar vader was? Ze waren familie tenslotte en haar vader was ook erg veranderd. Hun moeder had haar vader tenslotte niet voor niets weer een nieuwe kans gegeven. Hoewel hun tante het niet prettig vond, was het strijdbijltje lang geleden begraven. Het werd tijd om naar te toekomst te kijken, niet naar het verleden. Ja, uit het verleden kon je leren, maar het mocht niet teveel invloed hebben op de toekomst. Je moest je er niet gek om laten maken, maar verder kijken. Genieten van de tijd die er nu was. De lessen leren van de vorige keer en daar hield het wel mee op.
Terwijl Milan zijn blik over de andere leerlingen liet gaan, bleef hij even rusten op Kayla, die hij een vriendelijke glimlach schonk. Geen veroordelende glimlach of zo, juist totaal niet. Een glimlach van begrip en respect kwam eerder in de buurt, waarna zijn blik verder ging en uiteindelijk bleef hangen op een zenuwachtig meisje. Volgens hem had hij haar eerder gezien in de kantine en op het feestje van Rafa. In tegenstelling tot sommige leerlingen, die nog steeds fel gekleurde lokken hadden, had deze jongedame een normale haarkleur. Ze leek zenuwachtig te zijn, hoewel Milan niet helemaal begreep waarom. Zo qua uiterlijk leek ze niet zo'n type die zenuwachtig zou worden van een eerste schooldag en ook in de vorige les had hij dat niet aan haar gemerkt.
De les was inmiddels begonnen en de docent begon uit te leggen wat ze gingen doen. Een één op één gesprek om te laten zien wat voor krachten ze hadden en de hoeveelheid controle. Heel erg fijn, even was hij bang dat hij zijn gave blokkerende ketting af moest doen. Die ketting hielp hem met het controleren van zijn kracht, maar het ging er tijdens deze test juist om dat de docenten konden zien hoeveel je je krachten NIET beheerste. De leerlingen werden één voor één naar de docent toe geroepen, toen er opeens gelach door het lokaal klonk.
Rustig keek Milan naar de richting van het lokaal en zag daar Féline half dubbel liggen. De jongen vlakbij haar, die volgens zijn herinneringen Velasco heette, zat half onder de paarse glitters wat er best grappig uit zag. De jongen daarin tegen leek het allemaal wat minder grappig te vinden, hoewel Milan er wel even om moest grinniken. Snel hield hij zijn hand voor zijn mond, zodat het niet op zou vallen, maar richtte zich toen weer naar het bord. Het was niet dat er veel te zien was aan het bord, aangezien de docent bezig was met zijn ronde, maar oké.
Hoewel Milan er tegenop zag, kwam de docent gelukkig al snel bij hem. De angst, die Milan al sinds de aankondiging voelde werd dan ook snel waarheid. Met grote tegenzin moest hij zijn beschermende ketting afdoen. Hij hoopte maar dat hij niet direct een halve explosie zou krijgen. langzaam deed hij zijn ketting af en legde die op de stoel naast hem neer. Vervolgens deed hij ook zijn handschoenen uit en haalde diep adem. De docent stond stil naast hem te kijken, terwijl Milan een klein beetje ijs in zijn hand liet verschijnen en zweven. Steeds een klein beetje meer. De beheersing ging tot op dit punt nog best goed, tot hij opeens een klein bolletje tegen zijn achterhoofd voelde. Zijn concentratie verloor hij daarmee en meteen verloor hij de beheersing van zijn ijs, waardoor hij de leraar in zijn arm raakte. De arm van de leraar bevroor meteen, wat er nu niet bepaald gezond uit zag. Geschrokken keek de leraar op, maar maakte toen een einde aan de les, waarna hij wegliep. Waarschijnlijk om naar de ziekenzaal te gaan of zo.
Snel pakte Milan ook zijn handschoenen en ketting op, waarna hij opstond en de handschoenen en ketting om deed.
"Ik weet niet wie van jullie grappenmakers dit deed, maar doe dat alsjeblieft niet als ik bezig ben met mijn ijs krachten." zeg ik rustig tegen het groepje, waar Kayla nu bij zat. Het was logisch dat één van hen het deed. Aan de ene kant verdacht hij Feliné ervan, aangezien zij de ondeugendste was tot nu toe. Echter was Kayla een type wat er graag bij wilde horen en van Romeo wist Milan nog niet veel.
Het was niet dat Milan niet tegen een grapje kon, maar dit was geen goed moment voor zo'n grapje. Een grapje moest grappig zijn en goed getimed. Dit was onder andere omstandigheden misschien grappig, maar hij had ook iemand in zijn of haar hart kunnen raken, in plaats van een leraar in de arm. Hij kreeg hier vast problemen mee met de school en zijn moeder, ondanks dat het niet zijn schuld was. Hij had geluk dat dit een les was om te kijken hoeveel beheersing hij over zijn gave had. Dat zou misschien kunnen helpen om de problemen te verminderen, hoewel hij een vermoeden had dat hij minstens extra bijlessen moest volgen om zijn gave te beheersen. Of terwijl, nog meer uren in de schoolbanken en minder tijd voor zichzelf
Een zucht verliet Milan zijn lippen, terwijl hij rustig het lokaal verliet. Hij moest ontdekken hoe erg hij de leraar had geraakt. Deze school wist vast niet alles over ijs goed verwijderen. Daarvoor had je in veel gevallen de trollen nodig. Pabbie wist alles hierover, maar hij betwijfelde of de docenten van deze school zich hadden geïnformeerd in zijn gave. In de gevaren en de verantwoordelijkheden. Zeker als je aan het feit dacht dat hij een portaal kon oproepen met zijn amulet, voor één keer per maand. Dit portaal moest gebruikt worden om gewonde studenten en docenten te redden, die slachtoffer waren geworden van zijn gave. Dat trucje zou het amulet vast niet kunnen, als er niet echt een noodgeval was. Als de ziekenzaal in staat was om dit soort dingen goed te genezen, hoefde hij ook geen portalen te kunnen maken. Die portalen zouden vanzelf komen als het vakantie was of zo. Zo'n portaal hoefde hij niet te maken.