BlueDream schreef:
doen om te kijken of zij hun vak voldoende beheersen.
Hoi allemaal!
We hebben allemaal van die docenten waarvan we het gevoel hebben dat we in hun les niets leren. Zo heb ik nu een docente en hoe meer zij uitlegt, hoe minder mensen begrijpen wat de bedoeling is. Ze geeft ook geen antwoord op vragen. Er komt wel een reactie op je vraag, maar vaak gaat dit over een ander aspect van het onderwerp. Het onderwerp wat eerst duidelijk was, is nu ook onduidelijk geworden.
Daarom de stelling: Docenten moeten ieder jaar een test doen om te kijken of zij hun vak voldoende beheersen.
Ik ben het gedeeltelijk met de stelling eens, maar deels ook oneens. Het is zeker belangrijk om te kijken of docenten hun vak goed beheersen, maar er speelt veel meer mee dan alleen het beheersen van een vak. Je kan je vak tot in de puntjes kennen, maar als je die kennis niet op een begrijpbare manier kan overbrengen dan schiet het ook niet op. Ook denk ik dat een keer per jaar zo'n een test te vaak is. Het lijkt mij handiger dat er onderscheid gemaakt wordt tussen docenten die al lang les geven en docenten die net begonnen zijn met het geven van een bepaald vak. Ervaring speelt ook een rol.
Hoe denken jullie hierover? Voorbeelden zijn ook altijd interessant!
Discussiëren mag, maar doe dit netjes.
doen om te kijken of zij hun vak voldoende beheersen.
Hoi allemaal!
We hebben allemaal van die docenten waarvan we het gevoel hebben dat we in hun les niets leren. Zo heb ik nu een docente en hoe meer zij uitlegt, hoe minder mensen begrijpen wat de bedoeling is. Ze geeft ook geen antwoord op vragen. Er komt wel een reactie op je vraag, maar vaak gaat dit over een ander aspect van het onderwerp. Het onderwerp wat eerst duidelijk was, is nu ook onduidelijk geworden.
Daarom de stelling: Docenten moeten ieder jaar een test doen om te kijken of zij hun vak voldoende beheersen.
Ik ben het gedeeltelijk met de stelling eens, maar deels ook oneens. Het is zeker belangrijk om te kijken of docenten hun vak goed beheersen, maar er speelt veel meer mee dan alleen het beheersen van een vak. Je kan je vak tot in de puntjes kennen, maar als je die kennis niet op een begrijpbare manier kan overbrengen dan schiet het ook niet op. Ook denk ik dat een keer per jaar zo'n een test te vaak is. Het lijkt mij handiger dat er onderscheid gemaakt wordt tussen docenten die al lang les geven en docenten die net begonnen zijn met het geven van een bepaald vak. Ervaring speelt ook een rol.
Hoe denken jullie hierover? Voorbeelden zijn ook altijd interessant!
Discussiëren mag, maar doe dit netjes.