BlueDream schreef:Icebreaker schreef:BlueDream schreef:
Maar aan de andere kant is dat met rekenen en taal op zich net zo vind ik. Of zie jij dat anders?
nope, dat zie ik echt anders.
taal en rekenen zijn noodzakelijk en kun je met veel bijles wel bijspijkeren, maar je kan niet iemand die totaal oncreatief is met veel les ineens creatief maken of beter maken in tekenen en handvaardigheid, sommige mensen weten gwn niet wat ze met papier en potloden aanmoeten
+ voor rekenen en taal kan je faciliteiten hebben (extra tijd, groter papier, etc) met vakken zoals tekenen en handvaardigheid kan dat niet echt
Er zitten idd wel degelijk verschillen in dat ben ik met je eens, maar ook voor sommigen zullen taal en/of rekenen een hele uitdaging blijven. Ook al is bijles geven wel wat makkelijker, omdat er maar "een uitkomst " is.
Er zijn wel mogelijkheden om je creativiteit te ontwikkelen, weet alleen ff niet wat, blijft alleen met alles zo dat er altijd mensen zijn die iets goed kunnen en mensen die iets heel moeilijk vinden.
Creativiteit is zeker aanleerbaar. Er zijn individuele verschillen tussen leerlingen, zoals met ieder vak. Maar net zoals ieder vak, kan je hierin groeien. Veel oefenen is een punt, waarmee je de vaardigheid omhoog haalt. Het creatief denken is iets wat ieder kind kan, maar waar ze vaak zichzelf in belemmeren. Een growth mindset meegeven aan kinderen is daarom sws een must. (Ook voor andere vakken btw)