Hier komen de laatste 3 forum topics
te staan waarop je hebt gereageerd.
+ Plaats shout
Mai
Check het forum voor gezelligheid!!
0 | 0 | 0 | 0
0%
Om mee te kunnen praten op het forum dien je ingelogd te zijn.Nog geen account? Klik hier om een gratis account aan te maken.

> Sluiten
Helper
18 van de 24 sterren behaald

Forum

ForumTeam < Virtual Popstar Eerste | Vorige | Pagina: | Volgende | Laatste
Hoe ziet volgens jou het perfecte onderwijs
Anoniem
Wereldberoemd



Effieleentje schreef:
Varamyr schreef:
Aether schreef:

Ik snap het wel, maar het is lastig want dan moet ons hele onderwijs systeem op de schop. Ik zit op de Universiteit en je hebt een toets voor een vak een herkansing en anders mag je hem volgend jaar opnieuw volgen.

Ik weet ook niet echt of je het zinvoller kan maken. De bedoeling van de school is dat je een grote algemene kennis op bouwt en daarna je gaat specialiseren. Ik snap dat het niet zinvol lijkt. Ik vond wiskunde ook saai. Alleen gebruik ik het nu weer voor statistiek op de uni.
yeah i know maar idc of het mogelijk is of niet, want daar vroeg je ook niet naar right 

en ik denk dat de actualiteit volgen zoveel meer gevolgen heeft voor je ontwikkeling dan like een vreemde taal kennen zoals duits of natuurkunde whatsoever 'cuz dat is heel erg gevarieerd en daardoor krijg je ook inzicht van de wereld like hoe de wereld er nu op dit moment uitziet en ugh ja actualiteit is gewoon belangrijk 

Hoort actualiteiten volgen niet een beetje bij maatschappijleer?

Hmm, is vooral ook hoe de nederlandse staat in elkaar zit en is maar een jaar verplicht
Anoniem
Wereldberoemd



Effieleentje schreef:
Aether schreef:
Effieleentje schreef:

Jep, lezen werkt ook prima. Als je het maar doet.

Als nu de stroom uitvalt zit je trouwens ook vrij snel vast op werk.. iig als je mijn soort werk doet hahahh.

ahha true,

in de klas ook hoor. Zonder digibord kan je niks op school tegenwoordig

ok we are doomed HHHAHAHHA, valt de stroom uit.. ja ga allemaal maar naar huis, doei

Ahha nouja we hebben nog een mini whiteboard. En dan de boeken maar pakken ahahah
Anoniem
YouTube-ster



Aether schreef:
Effieleentje schreef:
Varamyr schreef:
yeah i know maar idc of het mogelijk is of niet, want daar vroeg je ook niet naar right 

en ik denk dat de actualiteit volgen zoveel meer gevolgen heeft voor je ontwikkeling dan like een vreemde taal kennen zoals duits of natuurkunde whatsoever 'cuz dat is heel erg gevarieerd en daardoor krijg je ook inzicht van de wereld like hoe de wereld er nu op dit moment uitziet en ugh ja actualiteit is gewoon belangrijk 

Hoort actualiteiten volgen niet een beetje bij maatschappijleer?

Hmm, is vooral ook hoe de nederlandse staat in elkaar zit en is maar een jaar verplicht

Oke true, maar ze zouden er meer van kunnen maken dan
Anoniem
YouTube-ster



Aether schreef:
Effieleentje schreef:
Aether schreef:

ahha true,

in de klas ook hoor. Zonder digibord kan je niks op school tegenwoordig

ok we are doomed HHHAHAHHA, valt de stroom uit.. ja ga allemaal maar naar huis, doei

Ahha nouja we hebben nog een mini whiteboard. En dan de boeken maar pakken ahahah

ooooh dan
Varamyr
Princess of Pop



Effieleentje schreef:
Varamyr schreef:
Aether schreef:

Ik snap het wel, maar het is lastig want dan moet ons hele onderwijs systeem op de schop. Ik zit op de Universiteit en je hebt een toets voor een vak een herkansing en anders mag je hem volgend jaar opnieuw volgen.

Ik weet ook niet echt of je het zinvoller kan maken. De bedoeling van de school is dat je een grote algemene kennis op bouwt en daarna je gaat specialiseren. Ik snap dat het niet zinvol lijkt. Ik vond wiskunde ook saai. Alleen gebruik ik het nu weer voor statistiek op de uni.
yeah i know maar idc of het mogelijk is of niet, want daar vroeg je ook niet naar right 

en ik denk dat de actualiteit volgen zoveel meer gevolgen heeft voor je ontwikkeling dan like een vreemde taal kennen zoals duits of natuurkunde whatsoever 'cuz dat is heel erg gevarieerd en daardoor krijg je ook inzicht van de wereld like hoe de wereld er nu op dit moment uitziet en ugh ja actualiteit is gewoon belangrijk 

Hoort actualiteiten volgen niet een beetje bij maatschappijleer?

ik volg maatschappijwetenschappen (aka dieper op de stof ingaan dan maatschappijleer)
en tbh enige waar het over gaat is sociale cohesie, cultuur en like bindingen in de maatschappij 
en vind dat tbh wel meevallen
Mang
Popster



Ik doe nu de academische pabo, en alles wat ik leer op dit moment gaat over hoe geef je het onderwijs van de toekomst vorm. Wat zijn de 21st century skills die basisschoolkinderen moeten leren beheersen, en hoe integreer je dat in je onderwijs. Ik loop nu stage op een school waar ze op laptops werken ipv in boeken en zie daarin de voordelen en de nadelen. En op de universiteit leer ik alle wetenschappelijk bewezen manieren van beter leren.

Echter het grootste probleem in het basisonderwijs is de bezetting. Ik heb op de uni les met mensen die zelf geen les geven, en alleen pedagogische wetenschappen studeren. En die vragen telkens 'waarom doen ze niet gewoon dit?'. De reden is omdat de klassen te groot zijn, en ik op een klas van 30. Niet altijd een op een met iemand kan zitten. Alle fantastische bewezen manieren om beter te leren zijn moeilijk in te zetten op grote groepen. Er zijn niet voldoende onderwijsassistenten om dit alsnog te doen, dus is dit in het huidige systeem onmogelijk.
Kinderen zitten in groepen van 30, wat voor een docent erg lastig is, maar voor kinderen ook. Ik merk nu uit ervaring, dat wanneer de helft van de klas weg is voor een activiteit, iedereen veel fijner werkt. Zelfs de 'lastige' kinderen lukt het opeens om zich te concentreren en de resultaten schieten omhoog. 
Diversiteit in werkvormen is makkelijker aan te bieden in een kleine groep wat positief werkt voor de motivatie en voor de resultaten van leerlingen. 

Dus ik denk dat we al goed een theoretisch beeld van het toekomstig onderwijs ontwikkeld hebben in Nederland wat helaas praktisch niet haalbaar is door een tekort aan onderwijsassistenten en te grote klassen.
Account verwijderd




Varamyr schreef:
idk ik ben van mening dat je alles in een kortere tijd kan leren
'cuz de helft van de tijd die je op school doorbrengt, doe je eigenlijk niks (en ofc, dat is hoe ik het ervaar)
daarnaast vind ik het hele concept 'toetsweek' nutteloos
like ik heb nu toetsweek en daarom heen heb ik nauwelijks toetsen dus like de stof wordt tussentijds niet getoetst en het is aldus moeilijk om mijn cijfer op te halen, omdat ik voor sommige vakken maar 4 pogingen heb yk 

dus ik zou probably het hele toetsweek gebeuren afschaffen
en school zinvoller maken 

en tbh wil ik ook dat er wat meer met de politiek wordt gedaan en de actualiteit, dat daar over besproken wordt
en niet over nutteloze wiskundesommen die de meesten toch nooit meer gaan gebruiken na school


ok
hoezee voor pretpakket

ben zelf wel een voorstander van een toetsweek maar ik ben het voor de rest echt 100% met je eens
Anoniem
Wereldberoemd



Effieleentje schreef:
Aether schreef:
Effieleentje schreef:

Hoort actualiteiten volgen niet een beetje bij maatschappijleer?

Hmm, is vooral ook hoe de nederlandse staat in elkaar zit en is maar een jaar verplicht

Oke true, maar ze zouden er meer van kunnen maken dan

Zeker waar, ligt denk ik ook aan je docent
Anoniem
YouTube-ster



Varamyr schreef:
Effieleentje schreef:
Varamyr schreef:
yeah i know maar idc of het mogelijk is of niet, want daar vroeg je ook niet naar right 

en ik denk dat de actualiteit volgen zoveel meer gevolgen heeft voor je ontwikkeling dan like een vreemde taal kennen zoals duits of natuurkunde whatsoever 'cuz dat is heel erg gevarieerd en daardoor krijg je ook inzicht van de wereld like hoe de wereld er nu op dit moment uitziet en ugh ja actualiteit is gewoon belangrijk 

Hoort actualiteiten volgen niet een beetje bij maatschappijleer?

ik volg maatschappijwetenschappen (aka dieper op de stof ingaan dan maatschappijleer)
en tbh enige waar het over gaat is sociale cohesie, cultuur en like bindingen in de maatschappij 
en vind dat tbh wel meevallen

Oh, misschien moeten ze maar een nieuw vak introduceren: Actualiteitsleer ofzo hahaha, de hele les de krant lezen of het nieuws kijken
Anoniem
Wereldberoemd



Mang schreef:
Ik doe nu de academische pabo, en alles wat ik leer op dit moment gaat over hoe geef je het onderwijs van de toekomst vorm. Wat zijn de 21st century skills die basisschoolkinderen moeten leren beheersen, en hoe integreer je dat in je onderwijs. Ik loop nu stage op een school waar ze op laptops werken ipv in boeken en zie daarin de voordelen en de nadelen. En op de universiteit leer ik alle wetenschappelijk bewezen manieren van beter leren.

Echter het grootste probleem in het basisonderwijs is de bezetting. Ik heb op de uni les met mensen die zelf geen les geven, en alleen pedagogische wetenschappen studeren. En die vragen telkens 'waarom doen ze niet gewoon dit?'. De reden is omdat de klassen te groot zijn, en ik op een klas van 30. Niet altijd een op een met iemand kan zitten. Alle fantastische bewezen manieren om beter te leren zijn moeilijk in te zetten op grote groepen. Er zijn niet voldoende onderwijsassistenten om dit alsnog te doen, dus is dit in het huidige systeem onmogelijk.
Kinderen zitten in groepen van 30, wat voor een docent erg lastig is, maar voor kinderen ook. Ik merk nu uit ervaring, dat wanneer de helft van de klas weg is voor een activiteit, iedereen veel fijner werkt. Zelfs de 'lastige' kinderen lukt het opeens om zich te concentreren en de resultaten schieten omhoog. 
Diversiteit in werkvormen is makkelijker aan te bieden in een kleine groep wat positief werkt voor de motivatie en voor de resultaten van leerlingen. 

Dus ik denk dat we al goed een theoretisch beeld van het toekomstig onderwijs ontwikkeld hebben in Nederland wat helaas praktisch niet haalbaar is door een tekort aan onderwijsassistenten en te grote klassen.

Ik doe de zelfde opleiding en ons college ging ook over 21st century skills. Maar ik snap je helemaal. Het liefst willen de meeste docenten ook kleinere klassen. Het werkt veel fijner en je kan de kinderen de aandacht geven die ze verdienen. Ik heb vorig jaar een half jaar stage gelopen in een klas van 21/22. Het was heel fijn, er waren veel kinderen met leer problemen, maar zo konden we er wel aandacht aan geven.
Mang
Popster



Effieleentje schreef:
Varamyr schreef:
Effieleentje schreef:

Hoort actualiteiten volgen niet een beetje bij maatschappijleer?

ik volg maatschappijwetenschappen (aka dieper op de stof ingaan dan maatschappijleer)
en tbh enige waar het over gaat is sociale cohesie, cultuur en like bindingen in de maatschappij 
en vind dat tbh wel meevallen

Oh, misschien moeten ze maar een nieuw vak introduceren: Actualiteitsleer ofzo hahaha, de hele les de krant lezen of het nieuws kijken
Dat zou met het huidige rooster niet echt te doen. Anders creeër je teveel overlap en zijn de lessen alleen maar saaier.
Anoniem
Wereldberoemd



Effieleentje schreef:
Varamyr schreef:
Effieleentje schreef:

Hoort actualiteiten volgen niet een beetje bij maatschappijleer?

ik volg maatschappijwetenschappen (aka dieper op de stof ingaan dan maatschappijleer)
en tbh enige waar het over gaat is sociale cohesie, cultuur en like bindingen in de maatschappij 
en vind dat tbh wel meevallen

Oh, misschien moeten ze maar een nieuw vak introduceren: Actualiteitsleer ofzo hahaha, de hele les de krant lezen of het nieuws kijken

Daarna er over discussiëren en dan leer je echt nog eens wat.
Account verwijderd




Effieleentje schreef:
Varamyr schreef:
Effieleentje schreef:

Hoort actualiteiten volgen niet een beetje bij maatschappijleer?

ik volg maatschappijwetenschappen (aka dieper op de stof ingaan dan maatschappijleer)
en tbh enige waar het over gaat is sociale cohesie, cultuur en like bindingen in de maatschappij 
en vind dat tbh wel meevallen

Oh, misschien moeten ze maar een nieuw vak introduceren: Actualiteitsleer ofzo hahaha, de hele les de krant lezen of het nieuws kijken
We moeten voor maatschappijleer het nieuws kijken, maar er zijn maar twee leerlingen (ik en een andere jongen) die het nieuws serieus kijken. Vind het idee wel goed, maar leerlingen voeren simpelweg geen moer uit in mijn jaar
Varamyr
Princess of Pop



Aether schreef:
Effieleentje schreef:
Varamyr schreef:

ik volg maatschappijwetenschappen (aka dieper op de stof ingaan dan maatschappijleer)
en tbh enige waar het over gaat is sociale cohesie, cultuur en like bindingen in de maatschappij 
en vind dat tbh wel meevallen

Oh, misschien moeten ze maar een nieuw vak introduceren: Actualiteitsleer ofzo hahaha, de hele les de krant lezen of het nieuws kijken

Daarna er over discussiëren en dan leer je echt nog eens wat.

idd
altijd erover praten
Anoniem
Wereldberoemd



Mang schreef:
Effieleentje schreef:
Varamyr schreef:

ik volg maatschappijwetenschappen (aka dieper op de stof ingaan dan maatschappijleer)
en tbh enige waar het over gaat is sociale cohesie, cultuur en like bindingen in de maatschappij 
en vind dat tbh wel meevallen

Oh, misschien moeten ze maar een nieuw vak introduceren: Actualiteitsleer ofzo hahaha, de hele les de krant lezen of het nieuws kijken
Dat zou met het huidige rooster niet echt te doen. Anders creeër je teveel overlap en zijn de lessen alleen maar saaier.

Kinderen op de basisschool kijken wel vaak het jeugdjournaal (mijn stages tot nu toe wel)
Plaats een reactie
Reageer
Om nieuwe berichten te laden: ingeschakeld
Eerste | Vorige | Pagina: | Volgende | Laatste