xHero schreef:
Petrichor schreef:
Nee, ik onderzoek dieren op een andere manier. Bij gedragsbiologie werk je met levende dieren (in de meeste gevallen tenminste). Er zijn verschillende soorten onderzoeken mogelijk, je kan bijvoorbeeld experimenten met levende dieren doen om erachter te komen hoe slim ze zijn ofzo (bijvoorbeeld kijken hoe goed ze een probleem op kunnen lossen of hoe goed ze dingen begrijpen). Ik heb zelf alleen hun gedrag geobserveerd, ik heb dus uren in een dierentuin naar de hyena's zitten kijken en opgeschreven wat ze deden. En door de momenten waarop je observeert en waar je dan naar kijkt, kun je dan een vraag beantwoorden.
Olifanten zijn ook echt heel leuk! Alle dieren kunnen wel wat leuks hebben, zolang je er maar genoeg over weet haha
Mocht je trouwens ooit biologie gerelateerde info nodig hebben voor een project/thema, mag je me altijd mailen! Heel misschien weet ik nog wel leuke dingetjes die je er dan in kan verwerken (sommige info is best wel over te brengen op kleine kinderen, denk ik)
Ja, zeker! Ik heb ooit opgepast bij jonge kinderen en ik bleef me ook echt verbazen over wat ze allemaal konden! Echt ontzettend leuk om te zien!
Is dat op sommige momenten ook niet saai, zo een observatie? Voor mijn thema heb ik ook wel wat uren in de dierentuin geweest om te filmen, info te zoeken, foto's te maken, ... Moet je dan eigenlijk volgend jaar dezelfde observatie doen maar dan nog uitgebreider? Ik heb elke dag de kleuters iets bijgeleerd over een ander dier, dus heb me er wel een beetje in verdiept. Natuurlijk wel op kleuterniveau (en op mijn eigen niveau). Dat ga ik zeker onthouden voor moest ik nog eens dit thema hebben, bedankt! Ze zullen het zeker leuk vinden als ik hen verteld dat ik speciaal voor hun geïnformeerd heb.
xHero schreef:
Ja, klopt. Ik stond dit jaar bij de 5-6 jarigen op stage, die zijn al heel wijs en kunnen veel vertellen. Het kan wel goed zijn dat ik nu volgend jaar ook bij de 'instap' klas sta, die kunnen dan weer wat minder. Maar je mag ze nooit onderschatten, ze konden echt meer dan dat ik dacht.
Ja, ze hebben inderdaad een heel slecht imago. Ik heb mensen echt hele lelijke dingen horen zeggen over de hyena's, wat eigenlijk totaal niet terecht is. Petrichor schreef:
Ja, voor dierenarts moet je echt diergeneeskunde studeren en daar ligt de focus ook echt op het behandelen.
Mijn lievelingsdieren zijn de gevlekte hyena's. Ik heb daar een onderzoeksstage bij gedaan en ik vind het echt ontzettend interessante dieren die een totaal onverdiend slecht imago hebben. Welke dieren vind jij het leukst?
Echt super leuk! Heel erg mooi dat je zo'n invloed kan hebben op iemand leven! Je kan die kinderen dan echt wat normen en waarden enzo bijbrengen en ik denk dat je met die leeftijdsgroep ook echt hele interessante gesprekken kan hebben! Mijn tante is juf bij de peuters (iets andere leeftijdsgroep, maar oké) en van haar hoor ik ook altijd de mooiste verhalen.
Die ken ik van de lion king! Hebben inderdaad een slecht imago denk ik, heb je die dan echt onderzocht zoals in opensnijden en stalen nemen? Ik heb enkele weken geleden met mijn kleuters het thema 'De dierentuin' gedaan, ik zelf was onder de indruk van de olifanten en de stokstaartjes. Mijn kleuters verkozen het jachtluipaard en de okapi. Ja, voor dierenarts moet je echt diergeneeskunde studeren en daar ligt de focus ook echt op het behandelen.
Mijn lievelingsdieren zijn de gevlekte hyena's. Ik heb daar een onderzoeksstage bij gedaan en ik vind het echt ontzettend interessante dieren die een totaal onverdiend slecht imago hebben. Welke dieren vind jij het leukst?
Echt super leuk! Heel erg mooi dat je zo'n invloed kan hebben op iemand leven! Je kan die kinderen dan echt wat normen en waarden enzo bijbrengen en ik denk dat je met die leeftijdsgroep ook echt hele interessante gesprekken kan hebben! Mijn tante is juf bij de peuters (iets andere leeftijdsgroep, maar oké) en van haar hoor ik ook altijd de mooiste verhalen.
Ja, klopt. Ik stond dit jaar bij de 5-6 jarigen op stage, die zijn al heel wijs en kunnen veel vertellen. Het kan wel goed zijn dat ik nu volgend jaar ook bij de 'instap' klas sta, die kunnen dan weer wat minder. Maar je mag ze nooit onderschatten, ze konden echt meer dan dat ik dacht.
Nee, ik onderzoek dieren op een andere manier. Bij gedragsbiologie werk je met levende dieren (in de meeste gevallen tenminste). Er zijn verschillende soorten onderzoeken mogelijk, je kan bijvoorbeeld experimenten met levende dieren doen om erachter te komen hoe slim ze zijn ofzo (bijvoorbeeld kijken hoe goed ze een probleem op kunnen lossen of hoe goed ze dingen begrijpen). Ik heb zelf alleen hun gedrag geobserveerd, ik heb dus uren in een dierentuin naar de hyena's zitten kijken en opgeschreven wat ze deden. En door de momenten waarop je observeert en waar je dan naar kijkt, kun je dan een vraag beantwoorden.
Olifanten zijn ook echt heel leuk! Alle dieren kunnen wel wat leuks hebben, zolang je er maar genoeg over weet haha
Mocht je trouwens ooit biologie gerelateerde info nodig hebben voor een project/thema, mag je me altijd mailen! Heel misschien weet ik nog wel leuke dingetjes die je er dan in kan verwerken (sommige info is best wel over te brengen op kleine kinderen, denk ik)
Ja, zeker! Ik heb ooit opgepast bij jonge kinderen en ik bleef me ook echt verbazen over wat ze allemaal konden! Echt ontzettend leuk om te zien!