Ikigai schreef:
Hey,
Voor de meesten onder jullie is de vakantie al begonnen en denken jullie liever niet aan school, maar toch heb ik een stelling die te maken heeft met onderwijs, namelijk: de bekwaamheid van leerkrachten om goed met studenten om te gaan, is belangrijker dan een uitstekende kennis van de leerstof.
Zelf ben ik het hier mee eens. De leerstof goed kennen is belangrijk, maar de leerstof goed kunnen overbrengen is nog iets helemaal anders en voor mij belangrijker. Zelf heb ik eens een leerkracht gehad die alles zeer goed kende, maar juist daarom kon ze niet inzien dat de leerlingen het moeilijk vonden. Ze kon niet begrijpen waarom wij het moeilijk vonden en deed dan ook geen moeite om het anders of meer uit te leggen, wat ervoor zorgde dat de leerlingen het nog steeds niet begrepen en de hulp moesten inschakelen van anderen.
Wat is jullie mening?
Hey,
Voor de meesten onder jullie is de vakantie al begonnen en denken jullie liever niet aan school, maar toch heb ik een stelling die te maken heeft met onderwijs, namelijk: de bekwaamheid van leerkrachten om goed met studenten om te gaan, is belangrijker dan een uitstekende kennis van de leerstof.
Zelf ben ik het hier mee eens. De leerstof goed kennen is belangrijk, maar de leerstof goed kunnen overbrengen is nog iets helemaal anders en voor mij belangrijker. Zelf heb ik eens een leerkracht gehad die alles zeer goed kende, maar juist daarom kon ze niet inzien dat de leerlingen het moeilijk vonden. Ze kon niet begrijpen waarom wij het moeilijk vonden en deed dan ook geen moeite om het anders of meer uit te leggen, wat ervoor zorgde dat de leerlingen het nog steeds niet begrepen en de hulp moesten inschakelen van anderen.
Wat is jullie mening?