Hier komen de laatste 3 forum topics
te staan waarop je hebt gereageerd.
+ Plaats shout
Mai
PAINT THE TOWN BLUE RIOTS ALL AROUND YOU!
0 | 0 | 0 | 0
0%
Om een reactie te kunnen plaatsen op het dagelijks nieuws dien je te zijn ingelogd.Nog geen account? Klik hier om een gratis account aan te maken.

> Sluiten
Helper
19 van de 24 sterren behaald
Nieuws van de dag
Detroit: Become Human (door Amarynthia )

We leven in het jaar 2038. In twintig jaar is er een hoop veranderd. Nee, er zijn nog geen vliegende auto’s en ook is het nog niet mogelijk om een overnachting te boeken op de maan. Wel is er een andere uitvinding die het leven drastisch veranderd heeft: androïdes. De mechanische wezens die er exact hetzelfde uitzien als mensen beginnen steeds meer in het alledaagse leven van de mens voor te komen. Ze doen het huishouden, doen de rotklusjes die niemand anders wil doen. Ideaal, nietwaar? Maar, wat als deze androïdes ineens tekenen van gevoel tonen en zelfstandig keuzes kunnen maken?
Detroit: Become Human is een game ontwikkeld bij Quantic Dreams, onder andere bekend van Beyond: Two Souls en Heavy Rain (klik). In deze game volg je als speler het verhaal van drie androïdes, elk met een unieke verhaallijn. Klik op de namen hieronder voor een korte beschrijving van de verhaallijn en het personage.

De game is gebaseerd op Quantic Dream’s technologische demonstratie van Kara, die geplaatst is in 2012 en goede reacties ontving. Hoewel director David Cage het in eerste instantie niet van plan was, wilde hij de demo ontwikkelen tot een volledige game, simpelweg omdat hij nieuwsgierig was naar wat er zou gebeuren.

CyberLife
CyberLife is de wereldleider in het ontwerpen van androïdes. Opgericht door Elijah Kamski, CyberLife produceert allerlei verschillende soorten androïdes, van assistenten tot docenten, doctoren, politie officiers en zelfs soldaten. Op 5 november 2038 opent CyberLife zelfs zijn eerste dierentuin met honderden verschillende diersoorten waarvan de meesten uitgestorven zijn.

Deviants
Het succes van CyberLife gaat niet zonder slag of stoot. Androïdes vertonen steeds meer deviant gedrag: een fenomeen waarbij androïdes afwijken van hun geprogrammeerde gedrag. Androïdes die dit gedrag vertonen worden ook wel deviants genoemd. De eerste casus waarbij deviant gedrag bekend was, was in 2032 wanneer een AX400 wakker werd met bewustzijn na productie. Tegen de regels in heeft de operator van dat moment het model alsnog in de verkoop gezet in plaats van het te demonteren (dit is tevens de demo waarop de game gebaseerd is uit 2012).

In 2038 verschijnen er steeds meer casussen van deviant gedrag, met escalerende consequenties. Als reactie hierop stuurt CyberLife RK800 naar het Detroit Police Department om te assisteren in het onderzoek naar casussen waarbij deviant gedrag betrokken is.

LED
Het LED, een extern feedback biocomponent, is een smalle cirkel op de rechterkant van de androïdes. Het licht kan van kleur veranderen (blauw, geel en rood) op basis van de mentale processen en de algemene conditie van de androïde. Blauw staat voor een stabiele conditie, geel betekent een verhoogde activiteit of (in)spanning en rood duidt op een kritiek niveau van inspanning en onbalans in het systeem.

Het script
Het script heeft meer dan twee jaar op zich moeten laten wachten en telt tussen de 2.000 en 3.000 pagina’s. De schrijver maakte verschillende grafieken en diagrammen terwijl hij de verschillende keuzes uitschreef om te zien waar de keuzes naartoe zouden leiden. Dit leidde tot vijf- tot zesduizend pagina’s aan aantekeningen.

Het is niet precies bekend hoeveel eindes de game telt. Globaal wordt er gesproken van een veertigtal verschillende eindes. De director David Cage verklaarde dat er meer dan duizend verschillende manieren zijn om deze eindes te bereiken. Na elk hoofdstuk in de game is er een flowchart (een soort diagram) te zien waarin alle keuzes staan weergegeven. Hierbij is het mogelijk om jouw keuzes te vergelijken met die van andere spelers. Ook zijn er verschillende checkpoints waar men naar terug kan gaan om dat deel opnieuw te spelen en daarmee het verhaal te beïnvloeden.

Soundtrack
In Detroit: Become Human hebben spelers de mogelijkheid om vanuit drie unieke personages te spelen. Ondanks dat zowel Connor, Kara als Markus androïdes zijn, zijn ze erg verschillend en hebben ze elk een andere achtergrond en functie in de maatschappij. Om deze drie unieke verhalen te versterken, heeft Quantic Dream ervoor gekozen om de originele soundtrack aan drie componisten toe te vertrouwen.

Voor Connors koude en mechanische gedrag is gekozen voor een soundtrack die voornamelijk elektronisch is. Voor Kara wilden ze muziek die emotioneel en ontroerend zou zijn, passend bij haar missie op zoek naar identiteit, liefde en empathie. Voor Markus streefden ze naar een soundtrack die episch zou en die grootsheid van zijn reis zou representeren.

Openingsscherm
Een leuke toevoeging aan de game is het openingsscherm. Hierbij word je aangesproken door een androïde genaamd Chloë. Nadat je de game een keer geopend hebt, zal ze vragen of je een vragenlijst wilt invullen. In deze vragenlijst worden vragen gesteld zoals: “Zou je een relatie overwegen met een androïde die eruitziet als een mens?” Na het invullen van deze vragenlijst kan je jouw resultaten wederom vergelijken met de resultaten van andere spelers.



Reactie plaatsen

Reageer op het artikel Detroit: Become Human.
Bericht plaatsen
Melden | Citeer | X
Anoniem schreef op 16-07 22:26:
Frangipane schreef:
Love alle games van Quantic dream
Melden | Citeer | X
Amarynthia schreef op 16-07 17:53:
Amarynthia schreef:
Aw, thanks voor de leuke en lieve reacties! Doet me goed <3
Melden | Citeer | X
Blurryface schreef op 16-07 09:42:
Blurryface schreef:
ik wil dit zo graag spelen 
Melden | Citeer | X
TheBurrow schreef op 16-07 09:10:
TheBurrow schreef:
Omg Myl deze lay is echt amazing ;-; moet nog even lezen straks
Melden | Citeer | X
Duchess schreef op 16-07 09:07:
Duchess schreef:
y U E S
Melden | Citeer | X
Demish schreef op 16-07 08:54:
Demish schreef:
MYL dit is zo mooi omg!!!
Melden | Citeer | X
Anoniem schreef op 16-07 04:18:
Juntos schreef:
Liefde voor dit spel
Melden | Citeer | X
Hadesu schreef op 16-07 00:05:
Hadesu schreef:
l o v e aaaah



Nieuwsarchief
FILES I The Wombats05-03-2016 00:00
Nostradamus03-03-2016 00:00
Let's introduce... Stinson02-03-2016 10:37
FILES | Cameron Diaz01-03-2016 00:00
Paper Towns29-02-2016 00:00
Nieuwsoverzicht 28 februari 28-02-2016 00:00
FILES | Clairity 27-02-2016 00:00
Koeweit-Stad26-02-2016 00:00
Let's introduce Austaryph!25-02-2016 00:00
Charles de Montesquieu24-02-2016 00:00
History facts part 121-02-2016 23:21
FILES Hozier20-02-2016 00:00
SERIE | DC's Legends of Tomorrow19-02-2016 00:00
Oedipus18-02-2016 00:00
FILES | Alycia Debnam Carey16-02-2016 00:00
FILES | Thomas Brodie Sangster15-02-2016 00:00
Nieuwsoverzicht 14 februari 201614-02-2016 00:01
The Notebook12-02-2016 00:00
#1 BOG 2016 ronde 2: Charlotte door Astheraoth11-02-2016 00:00
#2 BOG 2016 ronde 2: De blobvis door Ackerman10-02-2016 00:00
#3 BOG 2016 ronde 2: Insectophobia door Phobias09-02-2016 00:00
BOG 2016 | Uitslag!08-02-2016 00:00
Nieuwsoverzicht 7 februari 201607-02-2016 00:00
Avalanche City files06-02-2016 00:00
3 Onopgeloste mysteries05-02-2016 00:00
Vorige | Pagina: | Volgende