Wishbone schreef:
xLeah schreef:
Ja, en als hij er toch wat van wil maken dan denk ik oprecht dat de NL server sluiten de betere keuze is, want dat scheelt maandelijks designers om te betalen, het scheelt een admin om te betalen en het scheelt servicekosten. En het geld wat hij bespaart of het geld van zichzelf dat hij wil investeren kan hij dan gerichter uitgeven met wellicht meer effect. Misschien is er dan nog iets van te maken voor zover dat kan.
Wishbone schreef:
Neem bijvoorbeeld de economie op deze site. Om dat te verbeteren moeten er credits uit het spel gehaald worden. Om credits uit het spel te halen, hebben we sets nodig van Designers. Om ontwerpen aantrekkelijker te maken, moet je bijvoorbeeld een betaalsysteem creëren, voor een betaalsysteem heb je geld nodig, om dat geld te krijgen moet je weer sets verkopen, maar om die sets te krijgen heb je weer designers nodig. En als je sets verkoopt om geld te krijgen dan komen er ook weer meer credits in het spel wat het tegenovergestelde is van het oplossen van het probleem waar je mee startte, etc. etc.
Is even het eerste voorbeeld dat in me opkomt, maar je loopt op vrijwel alles vast of je moet een hele grote som geld in de site gaan investeren, maar dat gebeurt niet. Wat ik ergens ook wel weer snap gezien het echt om hele grote bedragen gaat en je moet er wel echt toekomst in zien wil je dat terug kunnen verdienen. Volgens mij had Kaj in al die jaren net zijn investering terugverdiend.
Jeetje, dat klinkt echt heel erg intens en moeilijk. Ja dan kun je beter stoppen of opnieuw beginnenxLeah schreef:
Zou dit niet enorm veel geld kosten?
Ja, maar wat velen niet beseffen is hoeveel problemen op Virtual Popstar in verband met elkaar staan waardoor het vrijwel onmogelijk wordt om het op te lossen. Als je een probleem wil aanpakken, moet je eerst een ander probleem aanpakken, maar daarvoor moet je nog een probleem aanpakken en daarvoor heb je geld nodig en om geld te verzamelen moet je weer iets anders doen waarvoor weer een probleem opgelost moet worden, etc. etc.Zou dit niet enorm veel geld kosten?
Neem bijvoorbeeld de economie op deze site. Om dat te verbeteren moeten er credits uit het spel gehaald worden. Om credits uit het spel te halen, hebben we sets nodig van Designers. Om ontwerpen aantrekkelijker te maken, moet je bijvoorbeeld een betaalsysteem creëren, voor een betaalsysteem heb je geld nodig, om dat geld te krijgen moet je weer sets verkopen, maar om die sets te krijgen heb je weer designers nodig. En als je sets verkoopt om geld te krijgen dan komen er ook weer meer credits in het spel wat het tegenovergestelde is van het oplossen van het probleem waar je mee startte, etc. etc.
Is even het eerste voorbeeld dat in me opkomt, maar je loopt op vrijwel alles vast of je moet een hele grote som geld in de site gaan investeren, maar dat gebeurt niet. Wat ik ergens ook wel weer snap gezien het echt om hele grote bedragen gaat en je moet er wel echt toekomst in zien wil je dat terug kunnen verdienen. Volgens mij had Kaj in al die jaren net zijn investering terugverdiend.