xItsxMyxLifex schreef:Percy schreef:
Daarnaast zei hij dat het los was terwijl dit niet zo was, dat kun je ook melden
@Percy
Mijn bericht:
Beste meneer x, een ding begrijp ik eigenlijk niet zo goed. In de les had u in de klas gezegd dat u de opdrachten per hoofdstuk zou gaan scheiden. Alleen dit was zekers niet het geval van in het SE.. Ik ken namelijk wel alle regels, ik had mij dan anders voorbereid. En dit is denk ik ook factor dat mijn cijfer zo laag is, omdat u eigenlijk het SE totaal anders heeft gemaakt dan dat u zei in de lessen. Ik baal hier enorm van, omdat het geen formatieve toets is, maar een SE cijfer wat wel meetelt voor mijn examen. Kunnen wij hier iets mee?
Zijn antwoord:
Dag Raphaël,Dat heb je volgens mij verkeerd begrepen. Het gebruik van de tijden van werkwoorden heeft met elkaar te maken. Wanneer gebruik je de ene tijd en wanneer de andere. Bijv. simple past tense of present perfect of wanneer de past continuous of de simple past tense. Dat blijkt ook uit de oefeningen uit het boek (en het oefenstencil). Het gaat dus om de toepassing van de regels. Ik kan je alleen maar adviseren om in de schrijftoets goed te letten op de toepassing van de grammatica en te proberen het aantal fouten zoveel mogelijk te beperken. Aan het einde van de rit kun je altijd nog kiezen voor een herkansing.
Maar ik geef groep 4 toch ook niet op om tafel 1/tm 5 te leren en vervolgens te vragen "wat is 5 x 3 x 4?"